Garanti / Reklamasjon

Hensikten med en garantioppfølging er å identifisere feil og mangler med en bygning innenfor garanti/reklamasjonsfrist utløper, for å utarbeide en rapport som kan fremvises til ansvarlig selger / utbygger som dokumentasjon.

Oppdraget utføres ved at vi sammen med eier gjennomgår bygningen for å identifisere feil og mangler knyttet opp mot gjeldende normer og regler. På samme tid gjennomgås tilgjengelig teknisk dokumentasjon for å sjekke om leveransen er gjort i henhold til beskrivelse.

Rapporten vil ikke omfatte en vurdering av de juridiske sidene, men vil avklare hvem som har ansvaret for utbedring.

 De økonomiske konsekvensene av reklamasjonen beregnes med utbedring til referansenivået. Det gjøres fradrag for evt. forbedringer som følge av økt standard eller at  levetider på bygningsdeler forlenges eller at tilstanden på bygningsdeler blir fornyet.

Vi utarbeider garantioppfølging for:

  • Private eiendommer
  • Sameier & Borettslag
  • Næringseiendommer

Vi tilbyr også garantioppfølging på båter etter samme prinsipper som på eiendommer.